Heavy/Scratch: Hero Factory Optimus Primal

Discussion in 'Radicons Customs' started by @l3x, Jan 19, 2011.

  1. @l3x

    @l3x Well-Known Member

    Joined:
    Jun 13, 2004
    Posts:
    1,705
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    287
    Likes:
    +2,283
    This is a fully transformable Optimus Primal MOC made strictly from Hero Factory 2.0 parts. No partsforming here, and everything hold together pretty tight. Transformation is more complex than it looks, the torso does a lot of morphing and rearranging. Of course I would like to have used Surge's blue helmet, and I wish we had the hero head/feet and Nitroblast/Jetbug head in silver, but whatchagonnado.

    [​IMG]
    (photoshopped with accurate colors)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    Attached Files:

  2. Ramrider

    Ramrider TF Art Lad

    Joined:
    Aug 2, 2004
    Posts:
    4,131
    Trophy Points:
    186
    Likes:
    +3
    That is rather cool. :) 
     
  3. Dormamu

    Dormamu I am Broot.

    Joined:
    Dec 21, 2007
    Posts:
    5,491
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    287
    Location:
    Clarksburg, MD
    Likes:
    +333
    Paint it! I dare ya to! It's a great concept, and I can definitely see a Primal quality in the figure. Keep going with it, don't stop there and I think it'll be awesome.
     
  4. Satomiblood

    Satomiblood Revoltech Chip Chase

    Joined:
    Nov 2, 2007
    Posts:
    21,250
    Trophy Points:
    362
    Location:
    Lancaster, PA
    Likes:
    +2,004
    Gotta love Bionicle and Hero Factory.
     
  5. Saberfrost01

    Saberfrost01 元ロボ ダイユーシャ

    Joined:
    Sep 17, 2010
    Posts:
    3,328
    Trophy Points:
    151
    Likes:
    +7
    I said I wouldn't collect hero factory... then this happened:bay 

    :rip Bionicle
     
  6. Rumble02

    Rumble02 Radicon of Obliticons

    Joined:
    Sep 29, 2005
    Posts:
    11,388
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    312
    Likes:
    +2,254
    um ok so yeah. i love it
     
  7. general saberwi

    general saberwi legoformer

    Joined:
    Apr 5, 2010
    Posts:
    732
    Trophy Points:
    207
    Likes:
    +250
    gotta love legoformers, this is great
     
  8. Anti-Venom

    Anti-Venom Well-Known Member

    Joined:
    Jul 29, 2009
    Posts:
    2,691
    Trophy Points:
    207
    Likes:
    +12
    This is really awesome.
    It just works so well :) 
     
  9. boxorak

    boxorak Lovable Noob

    Joined:
    Jun 19, 2010
    Posts:
    6,715
    Trophy Points:
    267
    Likes:
    +154
    Niiiice. :D 
     
  10. SPLIT LIP

    SPLIT LIP My personal sense of scale

    Joined:
    Oct 22, 2005
    Posts:
    84,729
    News Credits:
    3
    Trophy Points:
    412
    Location:
    agile house
    Likes:
    +42,135
    He's got kinda wide hips, but really cool. Im like HF's more solid panels for TF customs as they cover more of the workings.

    And the double-sided head doesn't limit MOCing potential AT ALL.
     
  11. ACofCA

    ACofCA Autobot

    Joined:
    Sep 24, 2010
    Posts:
    96
    Trophy Points:
    46
    Likes:
    +0
    Ebay:
    you've gotta make some videos or instructions on youtube or something. I gotta know how to make one. that is simply an amazing feet of engineering! congradulations!
     
  12. plowking

    plowking I'm with ErechOveraker. Veteran

    Joined:
    Feb 17, 2007
    Posts:
    11,652
    News Credits:
    4
    Trophy Points:
    342
    Location:
    Earth
    Likes:
    +951
    I gotta admit, this is pretty darned cool. Lego FTW.
     
  13. SideswipePrime

    SideswipePrime Reply Dump Extraordinaire

    Joined:
    Jul 1, 2010
    Posts:
    6,023
    Trophy Points:
    176
    Likes:
    +1
    seriously, but they were having a design contest i little while back for bionicle...sooo idk if its gonna continue or not, oh yeah this is very cool, i like it
     
  14. Satomiblood

    Satomiblood Revoltech Chip Chase

    Joined:
    Nov 2, 2007
    Posts:
    21,250
    Trophy Points:
    362
    Location:
    Lancaster, PA
    Likes:
    +2,004
    What sets did you use exactly?
     
  15. @l3x

    @l3x Well-Known Member

    Joined:
    Jun 13, 2004
    Posts:
    1,705
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    287
    Likes:
    +2,283
    I used Firelord, Nitroblast, Nex 2.0, Stormer 2.0, and Furno 2.0

    Added another pic to the original post to show off that the gorilla mode is fully articulated to the point of being able to stand hunched on his knuckles or upright more like in the show. I'll try to get around to taking pics without the armor soon.
     
  16. ectoneon

    ectoneon Well-Known Member

    Joined:
    Jul 23, 2009
    Posts:
    1,489
    Trophy Points:
    126
    Likes:
    +3
    That is Sweet! I don't know much about Bionicles, but I love what you did here.
     
  17. Dolza_Khyron

    Dolza_Khyron Well-Known Member

    Joined:
    Jul 7, 2002
    Posts:
    24,695
    Trophy Points:
    412
    Likes:
    +4,325
    wow love it! i did something similar with my only bionicle set, i didn't like the normal "bot" design so i re-arranged some parts, and made it a better looking humanoid robot :)  that transforms! :lol 
     
  18. megatroptimus

    megatroptimus Untitled

    Joined:
    Aug 17, 2006
    Posts:
    21,025
    News Credits:
    27
    Trophy Points:
    362
    Likes:
    +1,672
    Finish it then invoice me. :) 
     
  19. @l3x

    @l3x Well-Known Member

    Joined:
    Jun 13, 2004
    Posts:
    1,705
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    287
    Likes:
    +2,283
    Alright guys I finally got around to taking some photos and uploading them to flickr. Not instructions exactly but you should be able to figure it out.

    HF_Primal - a set on Flickr
     
  20. DISGUISE BOT

    DISGUISE BOT ultracon six canger

    Joined:
    Feb 2, 2009
    Posts:
    52
    Trophy Points:
    46
    Likes:
    +0
    dude post instuctions