FansToys release schedule (past/present)

Discussion in 'Transformers 3rd Party Discussion' started by ROXXOR, Dec 7, 2017.

  1. Dpuff

    Dpuff #Free Christiano

    Joined:
    Dec 24, 2020
    Posts:
    649
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    137
    Likes:
    +1,548
    I am in no way advocating for the companies that start upping the price(especially on recently released figures) but I will still shop at any of these stores if they have what i am looking for at the best price. I have a kinda ranking in my head with tcp being first and tfsource/a3u tied for last with showz, terrys td, baba and a few others in between. The ranking is based mainly on customer service and business practices. As stated tho, best price gets my money. The ones doing the price hiking, i get it. Id probably do the same if i were in charge. As a collector tho it doesnt mean i have to like it, at the same time just bc I don't like it doesnt mean i wont shop there. They do what's best for them and i do whats best for me. If I didn't shop everywhere I didn't like their pricing on something I would literally not shop anywhere for anything
     
    • Like Like x 4
  2. mikequillm

    mikequillm Well-Endowed Member

    Joined:
    Oct 7, 2013
    Posts:
    6,652
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    247
    Location:
    Southern Illinois
    Likes:
    +6,089
    BBTS slow boats most of their figures to save money. They pass those saving onto...THEMSELVES and raise the price every few days
     
    • Like Like x 6
  3. Fortynickel

    Fortynickel Well-Known Member

    Joined:
    Jan 11, 2016
    Posts:
    899
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    172
    Likes:
    +2,149
    Yep, you have to go through a lot of obstacles to purchase those Bandai Dx Valkyries. Even the smaller Arcadia ones are really expensive.

    Bruh, get it right. Robotech veritechs vs Macross valkyries. Hahaha.

    Most Macross fans despise Robotech. They get irate when you make those mistakes. I had to learn the hard way.

    Yes, someone did that digibash of that Phoenix Jetfire and it looked awesome. FansToys probably won’t make it though because if they are scared of Takara, they’re probably petrified of Bandai.
     
    Last edited: Jul 22, 2021
    • Like Like x 1
  4. Fortynickel

    Fortynickel Well-Known Member

    Joined:
    Jan 11, 2016
    Posts:
    899
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    172
    Likes:
    +2,149
    Making smarter financial decisions. What a child! I usually wait a few weeks after release just to pay that premium TFSource price. I earned that manly ear hair!
     
    • Like Like x 2
  5. f0cus

    f0cus You can call me Sir

    Joined:
    Feb 23, 2017
    Posts:
    1,619
    Trophy Points:
    197
    Location:
    UK
    Likes:
    +2,511
    If I remember correctly the original Spoiler release followed the original Quietus T release which was called a Limited Edition. It seemed as though that then got copied / applied to the release of Spoiler even though there did not appear Limited about it.

    I’ve used Baba before and it’s fine. Free shipping etc

    I think they got a smaller allocation of Thomas when he came out and some POs got cancelled. Shit happens

    edit: people who preordered and paid in full, like me, got their figures though.
     
    Last edited by a moderator: Jul 23, 2021
    • Like Like x 1
  6. franpincho

    franpincho Well-Known Member

    Joined:
    Feb 11, 2015
    Posts:
    5,681
    Trophy Points:
    282
    Likes:
    +14,895
    There was a re-stock for Brawn? damn it, I missed it.

    Was it for the original MSRP?
     
    • Like Like x 1
  7. ThatGuyCalledBlaster

    ThatGuyCalledBlaster No relation to the Autobot, ironically.

    Joined:
    Jun 16, 2020
    Posts:
    5,174
    News Credits:
    4
    Trophy Points:
    257
    Likes:
    +9,242
    This. No matter who the store is (at least to a degree in a logistics sense), if I have a use for them, i'll shop with them.

    So fuck I just pulled their version of FIBRIR vs FIRRIB LMAO

    ...

    Frenzy is blue kthx

    Robotech/Macross has kinda been something I kinda flipped around randomly, while I kinda fell more towards Valkyrie rather than Veritech. Got Robotech on the brain anyway since I gotta ship my Kitzconcept figures of the main cast out soon since their POL deadline is fast approaching, hahaha.
     
    • Like Like x 2
  8. ChromeMagnus

    ChromeMagnus Well-Known Member

    Joined:
    Sep 17, 2015
    Posts:
    33,595
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    327
    Likes:
    +24,182
    I couldn't help but shake my head and laugh when I saw the post you replied to.
    Yeah. I'll gladly go with ease AND low pricing of the Chinese sellers.
     
    • Like Like x 2
  9. DrCalligari

    DrCalligari Well-Known Member

    Joined:
    Nov 29, 2006
    Posts:
    2,765
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    262
    Location:
    St Paul, MN, USA
    Likes:
    +5,442
    Just canceled by Stomp preorder on TFS-EXPRESS, fyi
     
    • Like Like x 1
  10. Dpuff

    Dpuff #Free Christiano

    Joined:
    Dec 24, 2020
    Posts:
    649
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    137
    Likes:
    +1,548
    I honestly dont know what's gotten into me. I blame the government. Thanks Jimmy Carter:mad: 
     
    • Like Like x 3
  11. Roadbuster25

    Roadbuster25 Well-Known Member

    Joined:
    Jun 4, 2007
    Posts:
    2,122
    Trophy Points:
    262
    Likes:
    +852
    I'm kind of like you. The times I go to TFSource or BBTS first is when I am concerned about QC. MP Stars cream I am glad I ordered through TFSource. Receiving it soon. If there is an issue I know they.will resolve it quickly
     
    • Like Like x 2
  12. Fortynickel

    Fortynickel Well-Known Member

    Joined:
    Jan 11, 2016
    Posts:
    899
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    172
    Likes:
    +2,149
    Yep, the weird trivial arguments that people tear each other up over. Robotech was pretty cool. It was my first exposure to serious story-telling and it opened up anime to a generation of kids.

    You and me both. The measure of what constitutes a man has diminished greatly.
     
    • Like Like x 2
  13. divinecomedy

    divinecomedy Well-Known Member

    Joined:
    Dec 21, 2010
    Posts:
    25,889
    News Credits:
    3
    Trophy Points:
    357
    Likes:
    +18,910

    Surely not. Real men pay 50 to 100 bucks above retail. Pretty straightforward.
     
    • Like Like x 3
  14. Dpuff

    Dpuff #Free Christiano

    Joined:
    Dec 24, 2020
    Posts:
    649
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    137
    Likes:
    +1,548
    Well f*ck. Totally thought it was how many news credits i could get...
     
    • Like Like x 2
  15. Teletran-1

    Teletran-1 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 25, 2006
    Posts:
    4,332
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    262
    Location:
    Canada
    Likes:
    +9,616
    All my REAL mans out there in the comments, lemme see those hands if you dropping dollas on those pre-orders!

    85F86E64-CFD1-4B79-A7E9-781E8F37F8DD.gif
     
    • Like Like x 6
  16. Dpuff

    Dpuff #Free Christiano

    Joined:
    Dec 24, 2020
    Posts:
    649
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    137
    Likes:
    +1,548
    Pfft. Spend my money on toys? Im an adult thank you. I put it all on ccs that ill never pay off. What are they gonna do, repossess my toys? Shyeah ok. My money goes on important stuff. Comics, in app purchases, fast food, and some of that herb. Yall need to get your head in the game:cool: 
     
    • Like Like x 4
  17. crdavismusic

    crdavismusic Not A Well-Known Member TFW2005 Supporter

    Joined:
    Jan 1, 2020
    Posts:
    633
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    182
    Location:
    St. John's, NL, Canada
    Likes:
    +1,604
    This. Was perfectly happy to pay upfront for Stomp at Ages3andUp. Now I sit back and relax

    Oh shit I can't pay rent

     
    • Like Like x 5
  18. Marcelo Antunes

    Marcelo Antunes FansToys-Only Collector

    Joined:
    Feb 15, 2020
    Posts:
    1,397
    Trophy Points:
    177
    Location:
    Jundiaí, São Paulo, Brazil
    Likes:
    +2,466
    Funny how the arms of each one bends.

    A288248B-F44D-413E-8F76-39550F612F71.jpeg
     
    • Like Like x 3
  19. Blair Bear Tokyo

    Blair Bear Tokyo Well-Known Member

    Joined:
    Jan 24, 2017
    Posts:
    199
    Trophy Points:
    132
    Likes:
    +261
    I know they are not as popular, but I loved the toys as a kid. I hope that one day FT makes a Barrage, Ransack, and Chop Shop.
     
    • Like Like x 2
  20. davkyski

    davkyski Well-Known Member

    Joined:
    Oct 18, 2018
    Posts:
    92
    Trophy Points:
    62
    Likes:
    +93
    Those were some of my favorites as a kid too! Would love to see them masterpiece style. Fansproject made some that were alright. Wasn't there a 4th one...Venom?
     
    • Like Like x 1