TFA Soundwave mod

Discussion in 'Transformers Toy Discussion' started by Solscud007, Aug 4, 2008.

  1. Solscud007

    Solscud007 Banned

    Joined:
    Feb 23, 2004
    Posts:
    1,495
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    161
    Likes:
    +1
    This doesnt really deserve to be in the customs section. Cause its just a head swap and some fun with G1 SW stuff.

    Even though Animated SW head is show accurate, I cant stand his fugly mug.

    Here is how I solved that issue.

    [​IMG]
    [​IMG]


    GET IN THERE!!!!!
    [​IMG]


    [​IMG]
     
  2. zeroXII

    zeroXII metallicon

    Joined:
    Jun 17, 2007
    Posts:
    1,803
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    126
    Likes:
    +2
    Not bad. Kinda detracts from the whole animated concept, sure, but still not too terrible.

    Maybe you should paint it to match the rest of the figure.
     
  3. Icetron

    Icetron Well-Known Member

    Joined:
    Jul 9, 2007
    Posts:
    1,035
    Trophy Points:
    136
    Likes:
    +1
    Whoa where's the bat from? :eek: 
     
  4. Mechafire

    Mechafire Veteran TFW2005 Supporter

    Joined:
    May 9, 2008
    Posts:
    24,150
    News Credits:
    30
    Trophy Points:
    291
    Likes:
    +33
    Eh.

    Just doesn't fit him too well, IMO.
     
  5. MushroomPrime

    MushroomPrime ******

    Joined:
    Jul 2, 2008
    Posts:
    3,822
    News Credits:
    3
    Trophy Points:
    151
    Likes:
    +3
    Doesn't fit all too well.

    You should try to customize that whole body
     
  6. Blitzwing256

    Blitzwing256 Triple changer

    Joined:
    Sep 11, 2007
    Posts:
    581
    Trophy Points:
    101
    Likes:
    +1
    The bat is from one of those "tech deck dudes" that resemmbles megatron/ratbat.


    the head mod looks neat, I want to do the same with jazz and bumblebee so they don't look so goofy.
     
  7. Icetron

    Icetron Well-Known Member

    Joined:
    Jul 9, 2007
    Posts:
    1,035
    Trophy Points:
    136
    Likes:
    +1
    Ah okay, thanks. :D 
     
  8. Abrogate

    Abrogate Nondescript Former Poster

    Joined:
    Apr 19, 2004
    Posts:
    7,086
    News Credits:
    6
    Trophy Points:
    226
    Likes:
    +6
    That's the MP3 Soundwave head, right?
     
  9. Icetron

    Icetron Well-Known Member

    Joined:
    Jul 9, 2007
    Posts:
    1,035
    Trophy Points:
    136
    Likes:
    +1
    Yeah it is.
     
  10. Abrogate

    Abrogate Nondescript Former Poster

    Joined:
    Apr 19, 2004
    Posts:
    7,086
    News Credits:
    6
    Trophy Points:
    226
    Likes:
    +6
  11. Feralstorm

    Feralstorm I ship Nick & Judy TFW2005 Supporter

    Joined:
    Jun 26, 2003
    Posts:
    17,109
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    327
    Likes:
    +58
    I think I like MP3 Soundwave a little too much to cannibalize the head to put on a toy which cost 1/8 as much to get. :) 
     
  12. Icetron

    Icetron Well-Known Member

    Joined:
    Jul 9, 2007
    Posts:
    1,035
    Trophy Points:
    136
    Likes:
    +1
    You're lucky I got both of them last week...:lol 

    It's impossible to peg it because the hole on ML Soundwave's hand is too small to fit the guitar's peg. I had to use his 'curled' button pressing fingers to grip the guitar, it barely holds but I suppose it's doable. Maybe there's another way.

    Hope that helped.

    [​IMG]
     
  13. DarkEyes

    DarkEyes Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2006
    Posts:
    897
    Trophy Points:
    157
    Likes:
    +11
    OMG love the third picture ! hehe :lol :lol :lol :lol 

    Im no really convinced with this Soundwave but his face speak Soundwave very loudly.
     
  14. Nemesis_Prime22

    Nemesis_Prime22 Dark Emperor

    Joined:
    Jul 30, 2008
    Posts:
    495
    Trophy Points:
    76
    Likes:
    +0
    The animated concept is often ugly, long faces then?

    DOnt get me wrong, I kind of like them(The faces, tthe toys are great, regardless) but they still all kinda look like they have been hit in the face with a shovel.
     
  15. Renidragon

    Renidragon Toys on my table!

    Joined:
    Jan 18, 2005
    Posts:
    4,619
    Trophy Points:
    202
    Likes:
    +3
    I don't disagree, but it does still fit the whole scheme of things. Same idea as putting a regular TF head on a movie bot. Well, most of em anyway. :lol  There are a few that would work out well with.
     
  16. SoundMaster

    SoundMaster Likes RID Bulkhead.

    Joined:
    Oct 14, 2007
    Posts:
    3,469
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    166
    Likes:
    +1
    :bay 

    You might also want to paint in Laserbeak's guitar strings, eyes, and beak like me and my brother did. It helps improve the look a lot.
     
  17. Ktulu

    Ktulu Whoosh TFW2005 Supporter

    Joined:
    Jul 2, 2002
    Posts:
    14,865
    News Credits:
    3
    Trophy Points:
    291
    Likes:
    +3
    Looks neat to me
     
  18. zeroXII

    zeroXII metallicon

    Joined:
    Jun 17, 2007
    Posts:
    1,803
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    126
    Likes:
    +2
    What i meant was that Soundwave's got a stout build as a general outline, and the ML head doesn't reflect that. Y'know, kinda like putting a Ken doll head on a Skeletor figure?

    I suppose i see what you mean. I still think putting a G1 styled Ironhide head on his movie body would be awkward though.
     
  19. Dropshot

    Dropshot Transform your destiny

    Joined:
    Aug 15, 2007
    Posts:
    2,750
    News Credits:
    4
    Trophy Points:
    151
    Likes:
    +4
    Doesn't fit for me either.
     
  20. Caine

    Caine Rise up to the glory!!

    Joined:
    Mar 16, 2008
    Posts:
    1,871
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    126
    Likes:
    +1
    Doesn't fit the whole different otherworldly aesthetics.
     

Share This Page