Heavy/Scratch: My version of the "Dark Doc" WIP

Discussion in 'Radicons Customs' started by brawl 56, Oct 2, 2009.

  1. brawl 56

    brawl 56 Aw..crap!

    Joined:
    Dec 21, 2007
    Posts:
    829
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    101
    Likes:
    +2
    Hey guys!
    Maaaan, it´s the first time I can post something in the "Heavy mods" section.
    And I´m very proud of it, because this project took a long time mostly because of trying different mods and such things ;) 

    Yeah.. like you can see, he´s based on the movie Ratchet mold.
    I´ve done SMOG´s easy-MP-Ratchet-mod (Check it out here:http://www.tfw2005.com/boards/radicons-customs/208740-easy-mp-ratchet.html ) and then I put some magnets under his hood so his head can be easily attached to his body.
    Also I gave him Ironhides arms for a better articulation and overall look.
    At least I made some minor changes like cutting of the flashlights and such stuff.

    It´s still work in progress so I may add some weapons to him and/or a cuttingblade.

    Hope you guys like him :) 

    EDIT:
    Updated with new pics :D 
     

    Attached Files:

  2. dkrolickm

    dkrolickm Beast Wars Predacon

    Joined:
    Aug 22, 2006
    Posts:
    1,028
    Trophy Points:
    161
    Likes:
    +0
    Ebay:
    I love black repaints. ^_^
    Reminds me of Family Guy:"Relax...I'm a docter....(~Snaps glove~)HAHAHA!!!!"
     
  3. Insecticons

    Insecticons The different Kitbasher

    Joined:
    Oct 14, 2008
    Posts:
    402
    Trophy Points:
    76
    Likes:
    +0
    Not to be rude , my friend , but this is one of your bad customs.
    You are an awesome Customizer , as long as you stay at your great Repaints!
    I know you and your custom style over an year now , and i dont think that Heavy mods like this fits for you.
    Look at your Landmine , this was really awesome , and you did not need more mods.
    For this , It definitaly needs some more work , cuz now it looks like a Truck front on a little Steel stripe D:
    Dont missunderstand me , my pal , i only want to say that you can maybe do it better with some more practise ^^
     
  4. ThinkTank Customs

    ThinkTank Customs TFW2005-Citizen

    Joined:
    Oct 28, 2007
    Posts:
    5,239
    News Credits:
    26
    Trophy Points:
    176
    Likes:
    +26
    Paintapp is awesome, the stomach is missing, is he a topmodel?
     
  5. wylungz

    wylungz Well-Known Member

    Joined:
    Aug 29, 2009
    Posts:
    1,572
    Trophy Points:
    126
    Likes:
    +0
    oh snap, im doing a custom using the ratchet body too! cant wait to see urs dude, looks good, , we should post them at the same time dude!
     
  6. Dran0n

    Dran0n Junk male

    Joined:
    Dec 13, 2007
    Posts:
    13,284
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    217
    Location:
    Cygnus X-1 (ya bish)
    Likes:
    +6
    Black Reapints Usually = BADASS, except when I do them :D 
     
  7. warriorpriest

    warriorpriest Priest of Primus

    Joined:
    Mar 5, 2008
    Posts:
    3,235
    News Credits:
    3
    Trophy Points:
    167
    Likes:
    +3
    He did say it is a work in progress.
     
  8. Superquad7

    Superquad7 We're only human. Super Mod

    Joined:
    May 19, 2003
    Posts:
    47,598
    News Credits:
    11
    Trophy Points:
    342
    Likes:
    +23
    I'd suggest reviewing this before you post again and after you edit your original post:



    While you did offer some encouragement to him as an artist, you've failed to mention anywhere in your post what you think isn't working so far in his project as well as how to fix those things. I think this is something to keep in mind:

    Exactly. Let's have some patience here, folks. I've seen a ton of wip threads where I think the piece has no way of working out, then I'm surprised in the end. :thumb 
     
  9. brawl 56

    brawl 56 Aw..crap!

    Joined:
    Dec 21, 2007
    Posts:
    829
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    101
    Likes:
    +2
    XDD
    Thanks man :D 



    Well, how the others said, he´s still WIP, so there will be some changes like adding this strange shield with the H² logo on it but cutted into two pieces. So he will have a stomach ;) 

    Hehe, yeah why not?
    Can´t wait to see yours ;) 

    LOL
    Thanks man :D 
     
  10. the (H)i(GH)con

    the (H)i(GH)con raver-in-diguise

    Joined:
    Dec 16, 2008
    Posts:
    1,052
    Trophy Points:
    126
    Likes:
    +0
    Nice job on the arm swap. It sure beats those....things he called hands before. Nice black paint job too. This is gonna look great when it's done.
    lol about the top model joke too.
     
  11. Tom_Servo

    Tom_Servo Well-read chick magnet

    Joined:
    Mar 13, 2009
    Posts:
    1,638
    Trophy Points:
    137
    Likes:
    +2
    Ebay:
    That mod makes all the difference with this toy! He reminds me of a digibashed concept I did for a Decepticon Medic back when the first Bay movie was out.
    Yours is looking good. I may go back and do one of my own!
     

    Attached Files:

  12. brawl 56

    brawl 56 Aw..crap!

    Joined:
    Dec 21, 2007
    Posts:
    829
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    101
    Likes:
    +2
    Thanks man! :D 

    Yay thanks! :D 
    Wow... this color-concept works really well! Go for it! :D 
     
  13. brawl 56

    brawl 56 Aw..crap!

    Joined:
    Dec 21, 2007
    Posts:
    829
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    101
    Likes:
    +2
    Yaaay! A little update here! :D 
    I´ve done not much to him but now he´s got his missing stomach (well...kind of XD ), some new weapons and some better armored legs :D 
    For the weapons I used this tiny minigun-blade-thingy from movie 1 Deluxe Brawl and for his biiig cutting blade I used an armclaw from leaderclass Brawl. I simply enlarged a little pin-with-hole on his arm, put the claw on it and screw it down with a screw from...I think Blackout XD
    Also the big claw can rotate, so it fits perfectly within the altmode, same for the little claws ;) 
    Currently I´m priming him and then... Damn I need some ideas for him XD
    I will come up with something later ;) 
    Enjoy the pics! :D 
    C&C´s are welcome :) 
     

    Attached Files:

  14. wylungz

    wylungz Well-Known Member

    Joined:
    Aug 29, 2009
    Posts:
    1,572
    Trophy Points:
    126
    Likes:
    +0
    ahh man looks good haha i just finished mine recently but i painted mine blue.. maybe i should of done black! gj! cant wait to see how the stomach looks
     
  15. brawl 56

    brawl 56 Aw..crap!

    Joined:
    Dec 21, 2007
    Posts:
    829
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    101
    Likes:
    +2
    Hehe thanks! :D 
    Yay! Show us your version ;) 
    Well...the stomach is there.. but it´s kinda hidden. ;) 
     

Share This Page