Minor/Repaint: My first repaint: Classics Dirge

Discussion in 'Radicons Customs' started by adamthered, Jul 30, 2008.

  1. adamthered

    adamthered Reads comics. Starts shit

    Joined:
    Jul 7, 2002
    Posts:
    4,963
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    186
    Likes:
    +3
    Here's my first repaint, Classics Dirge. Took about 3-4 days. I'm happy with it.

    Citadel paints and brushes used. Colors used were Enchanted Blue, Chaos Black, Vomit Brown, Gunbolt Metal, and Red Gore.

    Apologies for the bad picture. My digital camera is eight years old and I'm a terrible photographer.

    Next up, Thrust.

    http://i4.photobucket.com/albums/y114/adamthered/Dirge.jpg
     

    Attached Files:

  2. luke4

    luke4 crocon

    Joined:
    Jan 21, 2008
    Posts:
    636
    Trophy Points:
    101
    Likes:
    +0
    that looks nice! take more pics!
     
  3. Nemesis Predaking

    Nemesis Predaking Offical Enforcer WTF@TFW Veteran

    Joined:
    Jan 18, 2007
    Posts:
    4,524
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    181
    Likes:
    +2
    Damn that looks great for your first bash.
    I'd almost believe it was Botcon Dirge.
    I agree with Luke4 More pics are needed.
    Great start :thumbs2: 
     
  4. adamthered

    adamthered Reads comics. Starts shit

    Joined:
    Jul 7, 2002
    Posts:
    4,963
    News Credits:
    2
    Trophy Points:
    186
    Likes:
    +3
    Thanks guys.

    I tried to take some close ups but there were really fuzzy.

    I used the Botcon Dirge as a painting guide.
     
  5. plastic surgery

    plastic surgery Well-Known Member

    Joined:
    Jan 23, 2007
    Posts:
    57
    Trophy Points:
    46
    Likes:
    +0
    Nice job on Dirge and it's always great when you can share the color guide you used. I can't wait to see Thrust.
     
  6. plowking

    plowking I'm with ErechOveraker. Veteran

    Joined:
    Feb 17, 2007
    Posts:
    10,980
    News Credits:
    4
    Trophy Points:
    257
    Location:
    Earth
    Likes:
    +19
    Yep...that does look good....and I agree....we need more pics!! :D 
     
  7. Spurt Reynolds

    Spurt Reynolds Puppet Show Justice!!

    Joined:
    Aug 18, 2007
    Posts:
    691
    Trophy Points:
    111
    Likes:
    +0
    Does youre camera have Macro;little flower icon,if it does switching this on should help with clearer shots.
    Anyway VERY impresive first repaint,lookin forward to seeing thrust.
    Keep up the good work.
     
  8. Lucs

    Lucs This Guy!

    Joined:
    Sep 15, 2006
    Posts:
    5,402
    News Credits:
    1
    Trophy Points:
    226
    Likes:
    +1
    sweet job! I dig it. My first repaint was classics Thundercracker so I always appreciate new comers that don't want to pay for botcon exclusives
     
  9. Ghost Prime

    Ghost Prime Banned

    Joined:
    Sep 1, 2004
    Posts:
    766
    Trophy Points:
    136
    Likes:
    +0
    your not modding the wings to look more g1 stylish then? its real easy to do and i did my version the same way. I found the paints are shit when it comes to transforming the figure tho in certain places. I used SPRAY for the body and most other parts but some areas that move such as the elbows always brake up (the paint i mean)

    nice job tho
     
  10. hXcpunk23

    hXcpunk23 The Chaos Bringer

    Joined:
    Nov 18, 2007
    Posts:
    3,021
    Trophy Points:
    171
    Likes:
    +0
    Ebay:
    This looks very good for a first repaint. Do you have any other pics of it? Alternate mode?

    Keep it up, man!
     
  11. REDLINE

    REDLINE longer days, plz? Veteran

    Joined:
    Dec 2, 2004
    Posts:
    27,867
    News Credits:
    3
    Trophy Points:
    296
    Likes:
    +3
    all that work, and only one pic? :(  jet mode! back of robot mode! comparison or group shots! comon man, don't leave us hanging! :p 
     

Share This Page