Heavy/Scratch: BATMAN CROSSOVER (Nr.2 BATMOBILE)

Discussion in 'Radicons Customs' started by G60Force, Mar 8, 2011.

  1. G60Force

    G60Force World Smallest Mini-Con

    Joined:
    Aug 9, 2010
    Posts:
    7,968
    Trophy Points:
    197
    Likes:
    +7
    Ebay:
    project cancled
    if any1 want 2 continue my work be my guess i'd b honored!
    u can have it for free (shipping costs only: NOTE i'm from The Netherlands)


    Hi guys, I can finally work on this one...
    It's gonna be a though cookie :D 

    More info later...
    enjoy the WIP reports thnx for watching!

    UPDATE2:
    It's gonna be a chest/head-master I think :crazy: 
    (proportions need to be worked on!)

    UPDATE3:
    Well got the proportions almost worked out...
    Batman mode is 90% after that it's gonna be though on the batmobile shell! :popcorn 

    UPDATE4:
    Well there were quite a few issues :D  still need to work on some things...
    and again waiting on parts I guess, but I mad serious progress!
     

    Attached Files:

  2. Roxxstar

    Roxxstar Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2011
    Posts:
    265
    Trophy Points:
    76
    Likes:
    +0
    Ebay:
    That Blurr is an excellent choice for a base. Good luck :) 
     
  3. GENOZAUR

    GENOZAUR Banned

    Joined:
    Mar 17, 2007
    Posts:
    3,209
    Trophy Points:
    151
    Likes:
    +0
    oh ho hoh oh oho this is so gonna rock
     
  4. GENOZAUR

    GENOZAUR Banned

    Joined:
    Mar 17, 2007
    Posts:
    3,209
    Trophy Points:
    151
    Likes:
    +0
    you gonna model it after the batman tas batmobile?
     
  5. Todd Hakusho

    Todd Hakusho Resident Gryphon

    Joined:
    Aug 31, 2009
    Posts:
    432
    Trophy Points:
    86
    Likes:
    +0
    Ebay:
    is his minicon Robin? ;) 
     
  6. G60Force

    G60Force World Smallest Mini-Con

    Joined:
    Aug 9, 2010
    Posts:
    7,968
    Trophy Points:
    197
    Likes:
    +7
    Ebay:
    I'm gonna need it.. thnx :) 

    you gonna model it after the batman tas batmobile?[/QUOTE]

    I sure hope so....
    Btw what's a "tas"? :rolleyes: 

    well I do have something special planned for the minicon...
    I was thinking of making it the batman-chestpiece for altmode, instead of a formula1 car...
    ofcourse it still keeps the KEY function for the gimmick which in this case fold out the batwings! :p 

    But I will try to make the mini-botmode in Robin color's thnx for the idea!
     
  7. Ezilla82

    Ezilla82 Expect the Unexpected.

    Joined:
    Jan 23, 2007
    Posts:
    10,550
    Trophy Points:
    222
    Likes:
    +46
    tas means Batman The Animated Series anyways its looks cool keep us posted.
     
  8. coinilius

    coinilius Well-Known Member

    Joined:
    Mar 31, 2007
    Posts:
    632
    Trophy Points:
    117
    Likes:
    +1
    Very nice idea - I have always thought that, rather than Marvel Crossovers, DC Crossovers would work so much better... so many of the characters already have vehicles associated with them that they could turn in to - and Batman has plenty of vehicles to choose from!
     
  9. Matty

    Matty @StayingInTheBox Moderator News Staff

    Joined:
    Jun 2, 2009
    Posts:
    14,565
    News Credits:
    29
    Trophy Points:
    222
    Likes:
    +46
    I'll be watching this with great anticipation ...
     
  10. Ramrider

    Ramrider TF Art Lad

    Joined:
    Aug 2, 2004
    Posts:
    4,131
    Trophy Points:
    186
    Likes:
    +0
    Oh, that is such a cool idea. Are you planning to try articulating the figure more as well? I intend to 'bash a Blurr at some point, and any articulation hints'll be really handy... ;) 
     
  11. rivalarod

    rivalarod NACIXEM

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Posts:
    213
    Trophy Points:
    56
    Likes:
    +0
    now ur gonna mix my favorite character and batman...oh dang cant wait for the end product.
     
  12. Insane Galvatron

    Insane Galvatron is not insane. Really!

    Joined:
    Nov 26, 2002
    Posts:
    15,610
    News Credits:
    8
    Trophy Points:
    292
    Likes:
    +38
    ^You read my mind. I too was gonna ask if he planned to add articulation.
     
  13. coinilius

    coinilius Well-Known Member

    Joined:
    Mar 31, 2007
    Posts:
    632
    Trophy Points:
    117
    Likes:
    +1
    His minicon should be Bat-Mite :p 
     
  14. Unicron9

    Unicron9 Chaos Bringer 9

    Joined:
    Aug 19, 2006
    Posts:
    3,190
    Trophy Points:
    237
    Likes:
    +134
    Ebay:
    Could turn out cool. I clicked this thinking I'd see a cool custom though, not another idea.
    Kinda takes the awe out of seeing a completed figure when we get these "plans" that aren't even quite WIPs yet first. Maybe its just me though.
     
  15. G60Force

    G60Force World Smallest Mini-Con

    Joined:
    Aug 9, 2010
    Posts:
    7,968
    Trophy Points:
    197
    Likes:
    +7
    Ebay:
    sorry but I like it this way and input is always good for me, I guess you sir don't even need input because your work is awesome :2c:  but for me it really means a lot and keeps me going and it truly is a WIP I used a hand from Energon Arcee and slightly modded to function as the neck balljoint I just need to extend it some more and then I'm doing the larger parts... the reason I mostly start with a head it I need to be sure it fits in Alt-mode so I gotta start somewhere right? ;) 
     
  16. Unicron9

    Unicron9 Chaos Bringer 9

    Joined:
    Aug 19, 2006
    Posts:
    3,190
    Trophy Points:
    237
    Likes:
    +134
    Ebay:
    I love input more then Johnny 5, but I wouldn't want a community to guide me through a custom. To me the fun of it is seeing what my own creativity can accomplish then learning from the responses. Like I said, just me though I guess.
    Anyway cool idea. Hope it turns out great, bud.
    Number five... is alive.
     
  17. G60Force

    G60Force World Smallest Mini-Con

    Joined:
    Aug 9, 2010
    Posts:
    7,968
    Trophy Points:
    197
    Likes:
    +7
    Ebay:
    Yeah that makes sense, but these are not for my own collection... just for fun!
    my classics and combiners do, so they will be more or 100% what I want ;) 

    BTW that Johnny 5 loves input was/is hilarious thnx :D 
     
  18. G60Force

    G60Force World Smallest Mini-Con

    Joined:
    Aug 9, 2010
    Posts:
    7,968
    Trophy Points:
    197
    Likes:
    +7
    Ebay:
    thnx for the info!

    me 2 :D  thnx

    thank you!

    I might ;)  thnx

    HEHEH thnx :p 

    Sort of :) 

    UPDATE2:
    It's gonna be a chest/head-master I think :crazy: 
    (proportions need to be worked on!)
     
  19. warriorpriest

    warriorpriest Priest of Primus

    Joined:
    Mar 5, 2008
    Posts:
    3,235
    News Credits:
    3
    Trophy Points:
    167
    Likes:
    +3
    sweet, dont forget the utility belt. ;) 
     
  20. G60Force

    G60Force World Smallest Mini-Con

    Joined:
    Aug 9, 2010
    Posts:
    7,968
    Trophy Points:
    197
    Likes:
    +7
    Ebay:
    thnx... no I haven't ;)  (see new pics)

    UPDATE3:
    Well got the proportions almost worked out...
    Batman mode is 90% after that it's gonna be though on the batmobile shell! :popcorn 
     

Share This Page